Friday, April 22, 2011

Låångfredag

idag är det långfredag och vi är lediga. när jag var liten var denna dagen såå lång. jag vet egentligen inte varför, dom flesta affärer hade ju lite öppet, det gick film på tv och det fanns ju saker att sysselsätta sig med. det var ju inte som förr att allt bommades igen och man fick sitta hemma och glo på varandra.

det kan ha varit längtan efter lördagens påskägg som gjorde dagen så lång. lite som lille julafton kan kännas ibland. eller dagen innan ens födelsedag.

men denna långfredagen lär inte bli så lång, jag har inget påskägg som väntar och kiddot är för liten för att förstå att det är något som hör påskafton till.

vi ska bara slappa på balkongen idag. inez och torkel ska få komma ut en stund och jag och kiddot ska städa av plaststolarna så att det är rent och fräsch in case of guests. vi ska också till affären och fixa kiddots påskägg, vi är ute i god tid som vanligt.

men nä, nu orkar jag inte babbla en massa ointressant skit här längre, det är dags att gå ner i tvättstugan.

No comments:

Post a Comment