Thursday, August 30, 2012

The fall is coming (vare sig vi vill eller ej)

Här regnar det katter och hundar och blixtrar och dundrar. Och istället för att hänga läpp och slita mitt hår (så som jag känner för) så har jag tänt åttatusentrettiofem värmeljus, gjort världens största balja med te och myst ner mig under vargpläden. Världens bästa köp btw. Tänker inhandla en björn till sovrummet också, det kanske kan höja värmen lite i vinter. Jag kommer aldrig att vilja lämna min säng.

Wednesday, August 29, 2012

Same ol, same ol dilemma

Det känns som om jag upprepar mig med jämna mellanrum här på bloggen och nu är det dags igen. What to do, med det där nedrans håret. Stanna blond och behöva låta håret gå igenom ännu mer blekning (Gudarna vet hur det kommer att sluta), passa på att real firery red medan basen är ljus, eller gå tillbaka till livet som brunett.

Oh, the agony!


Fast just nu har jag inte tid att älta det där. Det börjar närma sig tid att handla fika, hämta upp kiddot på dagis och köra mot verkstan med röda faran och fixa förardörrslåset innan jag tappar greppet helt. 

Sen kommer min bestie (en av dom) och dricker kaffe. 

Yay onsdag.

Friday, August 24, 2012

Sånt som hänt sen sist..

Var barnledig över natten för första gången någonsin så sambon och jag drog till stan och åt middag. Fin-sushi på picknickfilten i rådhusparken. Åt ett rör pringles också innan vi körde hem och tittade på Avengers.

Inte mindre än TVÅ rundor till Lund och finaste Hannah har jag också hunnit med. Ena gången för mat/fika/shoppinghäng (veggo-lunch på Govindas, cheesecakefika på Ebbas och solglasögonfynd) och välbehövligt snicksnack och andra gången för ytterligare shopping men också Anna Ternheim och Melissa Horn på Malmöfestivalen. Där åt vi också världens godast nachos, en årsranson minimunkar, glass och brända mandlar. Livet är gott!

Jag har också gått och blivit ytterligare en aning mer vuxen genom att köpa snordyra men fantastiskt bra ansiktsprodukter.

Så mycket har hänt och mycket ska ske, men idag tar vi det relativt piano. Tvättar, städar, handlar mat och myser lite. Det är ju trots allt fredag.

Thursday, August 23, 2012

For when Autumn falls.

Alltså, mitt kid i detta:




Så himla fint! Och en fjällräven rygga på det. Gjutet.

Hej bloggen!

Förlåt att jag har glömt bort dig lite, det var inte meningen, men det kom lite annat i mellan. Just nu är jag fullt upptagen med att surfa nagellack på ebay och beställa snygga snörkängor från HM, men jag lovar (på heder och samvete and all things dear) att det kommer en uppdatering snart. Om inte ikväll (ska hoppa in och ta ett fyra timmars pass sådär sent på kvällen när det är mörkt och läskigt) så iallafall under morgondagen. 

Funkar det?

Ok.

Wednesday, August 15, 2012

21.36

Kvällens läsning innan sömn inför skittidig morgon på jobb, trots egentlig semester.

Sunday, August 12, 2012

My precious.

Att kiddot sover lite oroligt ibland är inte så konstigt när han tvunget ska dela säng med den här högen med leksaker varje kväll

Heja Sverige!

Ha förbiseende med Sveriges fulaste fötter. Eftersom jag ska springa runt på jobbet under hela finalmatchen ser jag till att heja lite sådär i smyg på våra handbollsspelande pågar.

Kanske är det tur att jag inte kan sitta och titta på matchen. Brukar få huvudvärk av det ping-pong liknande kastandet av bollen.

Friday, August 10, 2012

Run

Jag älskar Snow Patrol, men Åh Maj Gad, vad bra hon är Katharine McPhee. 


Dysfunktionell mat och sovklocka.

Hittills idag har jag mest varit hungrig och trött. Och tröttheten kan jag köpa eftersom jag tydligen sover himla dåligt men hungrig? Jag äter ju konstant. Kan knappt sluta när jag väl börjat trycka i nyllet. Herregud. Känner mig som värsta svullot. Kommer ju snart att behöva köpa en helt ny garderob. Just nu sitter jag och suktar efter pizza, nudlar och ostbricka trots att jag för inte så länge sedan ätit en stor portion filippinsk kycklinggryta. 

Det är ju helt sanslöst. 

Wednesday, August 08, 2012

Bittersweet; like chocolate or goodbyes.

Imorgonbitt klockan 07.30 går jag på sista arbetspasset för semestersäsongen. Det fyller mig med blandade känslor. Man kan säga att det känns bitterljuvt. Lite poetiskt sådär. Att semestersäsongen är slut betyder inte på något vis att mina jobbdagar är slut, mer att dom kommer att komma mer sporadiskt igen och att jag aldrig riktigt kommer att veta varken när jag är ledig eller hur den ekonomiska situationen kommer att se ut. Det känns sådär. 

Å andra sidan betyder det att jag kommer att vara ledig lite mer (även om jag inte vet riktigt när). Jag kan få lite tid för mig själv och tid att landa. Göra allt jag inte hunnit med nu när jag knappt hunnit med att sova mellan passen. Bara vara. 

Mellan tiden då jag bara ska vara, ska jag baka enorma mängder minimuffins i min nya plåt (och minipajer, mini-cheesecakes och mini-vetebullar), jag ska ta långa promenader alldeles ensam, titta på tecknad film och dricka varm choklad med kiddot (eftersom det tydligen är höst nu), shoppa och fika med mina kära väninnor (jepp Hannan, jag tänker våldgästa dig i Lund om jag så dör på kuppen. Det här med ett år mellan dejterna är pinsamt. Tåget går oftare än så och jag har ju trots allt gott om bensin i röda faran). Jag tänker också åka till stranden och skogen och alla platser jag kan tänka ut där jag kan hitta lugnet. Och sen ska jag göra en massa som är raka motsatsen till lugna. Jag tänker ta en heldag i danska huvudstaden med kärleken, dricka öl och äta wienerbröd och pölse. Äta sushi i stan och testa sake. Och så ska jag shoppa ny höstgarderob som är varm, praktisk OCH snygg. Dessutom ska jag önska mig en semester till värmen.

Jag ska bara vara och vara lycklig, för det är jag värd. 

Kanske kan det här bitterljuva visa sig vara precis vad jag behöver nu. 


Tuesday, August 07, 2012

Det här med att känna sig så jäkla trött jämt.

Det känns som om någon klubbat mig i huvudet. Jag orkar ingenting. Kommer hem från jobb, hämtar barn, lagar mat och måste lägga mig och dö i soffan. Sen mår man kasst, tittar på en massa strunt på tv och proppar i sig en massa skit, mår sämre och kollapsar i sängen kring tio. 

Repeat.

Varje dag.

Jag dör. 

Sunday, August 05, 2012

Långa nätter

I Torsdags drog jag med mig mamma till fina Kronovalls vinslott för att se Melissa Horn. Att man kan vara så grymt bra live fattar jag knappt. Det är något rent magiskt.

Och så hade vi tur med vädret. En liten skur innan öppningsnumret sen var allt frid och fröjd.

Kan knappt bärga mig tills man kan gå och se henne nästa gång.

Sunday, July 29, 2012

Wohoo.. Eller.. Wait?

Inser att jag har en helt tom, ledig dag framför mig imorgon. Men sambon sover och SMHI lovar såhär kul väder;

Så vad hittar man på då egentligen? Målar naglarna röda, veckohandlar, skurar toaletten, letar upp all smutstvätt i hela lägenheten och trycker ner det i tvättkorgen, tar en tur till Apoteket och fixar kräm mot onda ådernät, letar ny vardagsrumsmatta, planerar matsedel och slö-maratontittar på MasterChef US?


Jag vet faktiskt inte riktigt vad man gör.

Sån där Satördäj, ni vet.

Trots 10 timmar jobb, eller kanske precis därför, blev gårdagen toppen. Eftersom jobbet var uppdelat 5 timmar på morgonen och 5 timmar på kvällen, hann jag med 5 timmar (nästan) på stranden.

Stranden som brukar vara fullproppad med folk låg nästan öde pga ett visst soldis och några moln, men det hade jag inga problem med. Visst, det var ingen stekande hetta, men jag njöt ändå. Två dopp blev det tillockmed för denna frusna svensk.

Idag har vi däremot återigen besök av regnet. Så att vara på jobb fyra timmar till bekommer mig inte så mycket.

I

Wednesday, July 25, 2012

Vi drar (drog) till stranden.

Packade kylväskan, tusen handdukar och rattade mot stranden. Underbart väder och vi hade stranden nästan för oss själva. Dock blev det inget bad, det var äcklig tångsörja flera meter ut.

Behöver jag säga att Kiddot njöt av att få gräva och strosa och springa och slabba med vatten?

Stannade i Bortby på vägen hem. Såg nämligen en skylt om ett glassotek på väg till stranden. Dock hamnade vi på "Rosa's Glasscafé", hur man nu kan kalla det för glasscafé när man erbjuder fem sorters GB kulglass (choklad, vanilj, daim, hallonsorbet och apelsinsorbet), men visst, vi fick glass. Nästa gång blir det dock glassoteket.

Ny när man har packat upp 35 ton Sandby sand, handlat och ätit, känner man sig ganska nöjd. Och trött.

Tuesday, July 24, 2012

Det har varit lite mycket nu.

Igen. Jag har jobbat häcken av mig. Vädret HAR varit skit. Tack gode gud allsmäktige eller valfri profet för att det äntligen har vänt. Det har hänt en hel del. Kiddot bestämde sig för att lägga nytt golv på ICA bestående av 44 000 mentos-rullar som hans mamma, högröd och jättegenerad fick plocka upp under tiden resterande kunder stod och råglodde. Ingen solidaritet där inte.


Vi har också hunnit med marknaderna. Jag blev ett linne med Jack Daniels tryck rikare och tjock.


Idag åkte vi till IKEA. Kryss i taket - jag fick med mig Hubbyn. Inköpen blev soffkuddar, the prydnads-kind. Och doftljus som luktar fräscht wc. Självklart åt vi också vår vikt i skitbilligt fikabröd och avslutade med Sveriges billigaste mjukglass. 


Vi var dessutom så sjukt aktiva under besöket att inte ett endaste foto togs. 


Thats the way we roll. Fotolöst. 


Tack och hej.  

Nu håller jag fredag. Äntligen!

Tuesday, July 17, 2012

En sån där liten uppdatering

Sitter i soffan och frossar gottigheter i mina nya löparskor. Känns inte alls.. Udda.

Saturday, July 14, 2012

Friday, July 13, 2012

Gårdagen i bilder

Allt var jette-jette gott och jag blev jette-jette tjock. Det firar vi med att göra om det igen idag.

Fast idag hoppar vi över krokodilburgaren och käkar thai, italiensk choklad, tysk korv och ännu mer engelsk fudge.

Wednesday, July 11, 2012

Har man inget bättre för sig..

.. när man kommer hem från jobb och dagens löprunda är avklarad kan man alltid baka lite munkar. Det går fint. Nemas problemas och sånt.

Kiddots betyg; "Mamma, den här chokladmunken, den var ju väldigt, väldigt god".

Bästa berömmet.

Monday, July 09, 2012

Friday, July 06, 2012

När man vet att man..

..ska jobba hela helgen, då måsta man lyxa till det lite.

Thursday, July 05, 2012

Äckliga kryp!

Tydligen är det jag som är fästingplockaren i den här familjen. Sambon plockade en - huvudet blev kvar. Jag plockade en - simsalabim, all gone.


Stackars Kiddot är tydligen en fästingmagnet. Bra att veta.