Saturday, November 19, 2011

man får se till att ta tillvara på tiden

då var det lördag igen. här hemma tvättar vi, bakar lussekatter, äter clementiner och parkerar långa rader med leksaksbilar i mamma och pappas säng. kanske känner vi oss så pass motiverade att vi byter sänkläder och drar en sväng med dammsugare och mopp också, men det återstår att se.

egentligen känns det lite för tidigt att börja med adventsbak, men jag kunde inte hålla mig. och i år tycks jag vara tidig med allt. flera julklappar är redan inhandlade och flera är beställda. men å andra sidan har jag inte hittat några julgardiner än, så det går kanske på ett ut.

annars händer det som vanligt inte så mycket denna helgen. men det behövs inte. jag gillar lugnet. nästa vecka finns det desto mindre av det, så det gäller att passa på.

No comments:

Post a Comment