Tuesday, February 07, 2012

Snökaos

Imorse trotsade jag snön och blåsten och rattade in till stan trots att det kändes skitläskigt. Men jag kände mig väl förberedd utrustad med fulladdad mobiltelefon, skovel och termoställ. Jag skulle ju träffa finaste F och shoppa lite sånt där vardagligt. Umgås. Ensamma. Utan barn.

Och jag kom dit. Slirade bara lite. Handlade så mycket vet jag inte om jag gjorde. Ett skärp, en kjol och en bricka på rean. Skulle ha en termomugg till mitt kaffe, men dom hade höjt priset skitmycket, så jag blev lite snål. Som vanligt.

Vi fikade på världens blaskigaste kaffe och fönsterförälskade oss i världens finaste kofta. Köpte lite goda doftljus och annat smått och gott.

Sen kramades vi och körde på varsitt håll för att hämta upp respektive barn och sen var det på't igen. Iväg och handla pulka till Kiddot och lackfärg och snickerispackel till mamma, för nu jäklar ska det bli fason på soffbordet. Men det blir vitt och brunt - jag fegade ur - som vanligt. Men kanske dyker det upp en blå matta här hemma snart, så lite färg vågar jag.

Men nu ska jag läsa ikapp bloggar och sånt och vänta på att bordet ska torka efter tvätten så att jag kan spackla upp det så att jag bara kan på och slipa imorgon.

Älskar projekt!

No comments:

Post a Comment