Wednesday, November 28, 2012

Det verkar som om någon tror att jag har lite för mycket pengar.

Igår tjyvstartade jag rödbetssallad-och-köttbulls-knäckemackan (jag vet att det kanske inte nödvändigtvis är juligt, men för mig är det, det. Sen äter jag det fram till mars någon gång innan jag återigen gör uppehåll inför julen.). Men det skulle jag inte gjort. Pang och knak sa det och något hårt i min knäckemacka knäckte av en stor bit av min kindtand. Det gjorde inte jätteont. Inte då. Senare på kvällen blev det molvärk i tanden och idag går det inte att tugga med den sidan så som det isar och ömmar. Tanden bredvid ser dessutom sprucken ut. 

Och som om detta inte är illa nog och att jag dessutom ser alla mina julklappspengar flaxa iväg som ur någondålig serietidning så har tydligen tandläkaren en ytterst lukrativ säsong. Bästa budet om tidsbokning; 6/12. 

Grattis till mig. 

No comments:

Post a Comment