Wednesday, November 14, 2012

Saker som man tackar ja till och man sedan ångrar sig enormt angående.

I ett mycket svagt ögonblick för massor av månader sedan råkade jag gå med på att följa med på en resa. En BUSSRESA! Till Sveriges andra största stad för att se LADIES NIGHT! Huu!

Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kunde lyckas övertala mig till det. Jag måste ha varit fullt upptagen med att pilla på ajfånen och dricka kaffe. Bussresor och en "tjejkväll" där man ska stå och sjunga och vråla och titta på låtsas striptease (vad vet jag?) utfört av medelålders män (inte är det Channing Tatum iallafall) och bli alldeles till sig i tant-trosorna. 

Det är inte min scen, så att säga. Jag genomgår hellre valfri tandläkarbehandling. Min enda livboj just nu är sällskapet. Måtte sällskapet göra att jag kommer levande ifrån detta. 

Vi ska bo på fint hotell och just nu ser jag mest fram emot Nordstans shopping, jakten på mysigt ställe att äta under lördagskvällen och hotellfrukosten. Och kanske sängen på rummet. 

Så vad packar man med sig när man ska iväg på en sån här tillställning? Förutom det vanliga (smink-rengöring-ansiktstvätt-tandborste-kam-rena underkläder). 

När man känner sig minimalt taggad är det även svårt att föreställa sig att man skulle vilja ta på sig något annat än raggsockor och långkallingar på kvällen. 

Hotellrum är ju som gjorda för tv-serie maraton, men jag antar att datorn måste stanna hemma pga. måste vara social och sånt. 

Herregud och/eller någon annan/valfritt helgon hjälp mig ta mig igenom dessa närmaste dagarna och smuggla något väldigt kul i välkomstdrinken så att jag får kraft nog att dra på klänningen och glitterögonskuggan. 

No comments:

Post a Comment