Sunday, February 17, 2013

Då var man framme (i efterskott)

Först körde vi till Trelleborg och åkte färja hela natten, sen körde vi av färjan i Tyskland och körde hela dagen. Men det gick bra. Vi handlade mutor på varje mack och Kiddot sysselsatte sig med att spela på telefonen, läsa tidningar och stundvis med att titta på lastbilar som vi körde förbi. Typiskt nog visade det sig att dvd-spelaren hade lagt av, så trots att vi hade trettiosjutusen filmer med oss kunde han inte få tiden att gå med dom. 

Framåt eftermiddagen mellanlandade vi på Gasthauset över natten, åt schnitzel och glass och sov ganska dåligt. 

Efter frukostbuffe körde vi vidare mot Österrike. Igår kom vi alltså fram, slängde in allt vårt skit i garderoberna, hyrde skidor och fixade liftkort,  handlade en massa mellanmål som vi tryckte in i den minimala hotellkylen och åt trerätters i matsalen. Behöver jag säga att vi sov gott sedan?

Morgonen började med champagnefrukostbuffe. Chokladcroissanter är en stor svaghet hos mig, så minst en tryckte jag ner. 

Trots alla försök att få Kiddot intresserad av skidåkning, tvärvägrar han att ens prova en hjälm eller ett par pjäxor. Just nu vill han BARA vara i lekrummet, vilket betyder att jag är förvisad till källarplanet av hotellet och gången som leder mellan de olika byggnaderna. Jag har dock tur och har lyckats hitta en wi-fi glugg här, så jag har något att sysselsätta mig med medan han far runt som ett vilddjur bland kuddar och rutschkanor.

Imorgon hoppas jag dock att vi kan få honom att stå på ett åar skidor, gillar han det inte när han har provat så nöjer vi oss med att mysa resten av veckan.

No comments:

Post a Comment