Sunday, February 06, 2011

fulsmakare

enligt vårt barn finns det bara en sorts glass som duger. isglass på pinne. förra paketen var slut och jag tänkte vara ekonomisk och köpa storpack när jag ändå var och handlade. cola och hallon lät bättre är päron och blåbär eller vad det nu var den förra paketen innehöll. kommer hem med den glad i hågen och vad händer? jo, ungen ratar dom med colasmak! jag som trodde att det var alla kids favorit. när jag var liten var det dom som tog slut först. men tydligen hade min sambo hallon som favorit, så nu märks det exakt vilka ruttna gener som passerats vidare. hallon över cola, det är ju inte riktigt klokt.

så här hemma ligger en hel hög med öppnade cola ispinnar som väntar på att någon ska vilja äta upp dom. det känns lite curling att gå med på att bara låta honom äta dom med hallonsmak, men är det verkligen något att bråka om? det finns värre ting.

No comments:

Post a Comment