Thursday, October 11, 2012

Gick jag i ide och vaknade lagom till våren?

Igår läste jag överallt på nätet om "frost!", "blixthalka!", "kallt som fan!" och "jävla skit, då var det till att börja skrapa rutorna på bilen igen!". Jag plockade fram vinterjackan. Idag vaknade jag till solsken och vårkänslor (nåja, när jag steg upp hade solen inte gått upp än, men det var vad jag möttes av sen. Hade jag inte varit helt bombsäker på att det är oktober hade jag trott att våren var på intågande. Så när Robin steg upp snörade jag på mig skorna och drog ner kepsen om ögonen och bytte femkilometers PW:n mot en åttakilometers dito. Helt underbart!


Nu känns det däremot en aning ogjort eftersom jag fick mördarsug efter något sött och har satt i mig en mindre ponnyhästs vikt i chokladbiskvier och start! med yoghurt.

Så det kan gå.

No comments:

Post a Comment