Wednesday, October 17, 2012

Saker man kan göra när man jobbar alldeles för lite.


Gå långa promenader - i solsken OCH regn. Fast regnet tog jag inget foto på. Ajfånar är inte så förtjusta i regn.

Göra egna örhänge med snajsiga fjädrar. Min inre bohem jublade och ville plocka fram långkjolar och glasmosaik, men jag stoppade mig själv där lite. Men en dag, när min ateljé är ett faktum, då jäklar. Har dessutom kladdat med nagellack och chokladbiskvier. (dom rosa ska såklart föreställa tuttar, bröstcancer-månaden till ära, men det syns inte så bra eftersom vit choklad är lite mer temperamentsfull än vanlig).

Ta turer till havet med svärmor och Kiddot och äta Happy Meal till kvällsmat.

Egentligen hade jag en massa annat också på agendan. Typ rota fram vinterkläder, sortera fyra års barnkläder i spara/sälja/skänka, packa ner balkongen i källaren, eller möblerna och grillen åtminstone. Men dom sakerna är inte lika kul, så jag skjuter det lite på framtiden.

No comments:

Post a Comment