Wednesday, June 20, 2012

Brev till mitt hår.

Jag ber om ursäkt. Jag borde veta vid det här laget att det inte är värt att experimentera hemma. Man blir så sällan nöjd. Jag lider dessutom av någon sorts tvångssydrom som gör att jag aldrig kan sluta i tid. Det var ju hyfsat fint igår. Jag hade inte behövt bleka det igen. Men gjort är gjort och nu får vi gå vidare från det.

Jag tänker låtsas att detta är den hårfärgen jag föddes med. Vi låtsas att det ser naturligt ut. Så ingen säger något om det, va?

Jag önskar att jag kunde lova dig att aldrig göra om det, men vi vet ju hur det är. Förmodligen kommer det att klia i fingrarna snart igen och då blir det kanske rött. Och sen när jag tröttnat på det, då blir det brunt. Sen kommer det att kännas för mörkt till den bleka och glåmiga vinterhyn och då kommer det att böja igen. Jag är ett hopplöst fall. Jag borde skaffa mig en hög peruker istället.

Förlåt.

(PS. Tack för att du stannar kvar hos mig trots att jag behandlar dig så illa. Jag klär inte i kort hår och keps ser inte trevligt ut att ha på sig inomhus. Dock har jag ju köpt en ny hatt, men jag är tacksam för att jag får lov att använda den till mitt långa hår DS.)

No comments:

Post a Comment