Tuesday, June 19, 2012

Helgen på jobb var tuff. Sen har det bara fortsatt. Ingen träning = jag mår pecka. Skulle ljusa upp längderna på håret och ser ut som Pippi Långstrump, the bad version. Dagens ambitioner i köket blev skräp. Allt jag tar vid förvandlas till hundskit.

Så nu är frågan hur jag får den nedåtgående spiralen att vändas uppåt igen. Tänkte ta ett litet löppass under morgondagen och kanske smälla till med lite trevlig Tabata för att liksom tvärvända träningsbortfallet. Köket håller jag mig ifrån, det får bli sallad alt. makaroner och köttbullar till lunch och middag, det är ju i alla fall svårt att klanta till.

Då är det bara frågan om vad fasiken jag ska göra för att rädda håret. Köra på lite silverschampo och ett par böner? Lägga i diamond blond toningen som ser ut att göra mig grå i förtid? Håret blir nog av med dom guldfiskfärgade toningarna, men istället för att se ut som Svetlana från valfri öststatsbar kommer jag sen att kunna liknas vid teskedsgumman. Läste någonstans att man kan skölja håret med rödvin och att det tar bort gula och orangea pigment i ett kick, men vågar man tro på det? Slutar väl med att jag är helt aprikosrosa i manen. Ett annat alternativ är att färga det mörkare och hoppas på det bästa (att det inte blir grönt) eller smälla till på en riktigt röd färg.

Varför fattar jag aldrig att man inte ska leka med håret?

No comments:

Post a Comment