Sunday, April 10, 2011

Att duscha en helt vanlig söndag

sambon sover länge, han ska jobba i natt. jag och kiddot har tränat och så väntar duschen. stänga dörren, av med kläderna, in i duschen. någon öppnar dörren, kiddot.
"ungas inte duscha".
"nej, du behöver inte duscha, stäng dörren så kommer mamma när jag är klar"
"ja stänga dörren.
hinner blöta håret.
"mamma, titta bil"
"oj vilken fin bil, kan mamma få duscha nu?"
kiddot går ut och jag trycket schampo i håret. dörren öppnas.
"mamma, titta bil"
"mamma kan inte, mamma har schampo i ögonen"
"mamma titta bil"
"mamma kan inte, mamma duschar"
blir färdig i duschen, ut torka sig.
"mamma, på kläder"
"jag ska, ska bara smörja in mig"
"mamma, på kläder, äta bulle, titta bil"

jag föredrar att duscha när kiddot sover. man kan undra varför.

No comments:

Post a Comment