Tuesday, April 19, 2011

En mognadsak?

sitter ute i solen tillsammans med mina nya vänner och läser "ro utan åror". jag sitter och bölar som ett litet barn som tappat bort son mor och jag vet att det inte är riktigt normalt, bara 25 sidor in i boken. men jag vet ju vad som kommer att hända, om barn som lämnas kvar och det står mitt mammahjärta inte ut med.

nåväl, åter till mina nya vänner;



vi träffades på netto igår. jag kallar dom inez och torkel, namn som passar ett par ananaser perfekt. när jag kom hem blev jag osäker på hur man vet om dom mogna.

jag googlade. på det allvetande internetet berättar dom att dom ska lukta sött och härligt (inez och torkel luktar grönt, ni vet, typ skog.) man ska kunna dra av de mellersta bladen lätt som en plätt (det går inte) dom skulle dessutom vara bruna (dom är gröna). jag antar alltså att dom inte är mogna.

så jag tänkte, ut i solen med dom, låt dom gotta sig litta i värmen så kanske dom blir saftiga och söta. vad vet jag. bananer fortsätter ju mogna efter skörd, eller hur? visst måste väl ananaser också göra det?

1 comment:

  1. ÅH herrejävlar vad jag skrattade åt det här. Högt! Herrejesus.. åh. Sa jag att jag är på jobbet?

    ReplyDelete