Sunday, June 05, 2011

en vanlig söndagkväll dreglar jag över resväskebord och röda bokhyllor.

jag är, precis som ett par andra bloggare (majsan) och (katta) very, very hussjuk. idag när jag körde hem höll jag på att vrida nacken ur led för att jag såg en mäklarskylt som verkade peka rakt mot det finaste huset i byn. så direkt när jag kom hem var jag tvungen att kolla läget på hemnet. jag hittade nog rätt hus, men herregud, vem har 4,7 miljoner som bara ligger och skräpar? och dessutom var det mycket av interiören som inte föll mig i smaken. dom hade liksom rivit ut allt. så det där lantligt chicka toscana/amerikansk dramaserie köket var istället av någon robot futuristiskt 2085-års model som inte föll mig i smaken. och det fina badkaret hade dom smällt upp mitt i badrummet (mitt i) alldeles för nära vaskarna. så egentligen var det bara skalet som var riktigt, riktigt vackert. och det vita trägolvet. fast det hade jag egentligen velat ha sådär väderbitet grått ni vet. som ett gammalt trädäck. eller en nästan rutten eka. charmigt.





i alla fall så är jag förutom hussjuk, grymt sugen på en massa fina inredningsprylar;


typ ett bord gjort på en gammal resväska.







det här står på gordons kontor i parenthood. intressepil.


en sån här grön bibliotekslampa eller något liknande vill jag har på mitt skrivbord i framtiden. där jag ska sitta och skriva min stora roman (as if) eller sy på lapptäcket som ska ärvas av generationer. troligtvis kommer jag mest att sitta och läsa bloggar och kolla fejjan.





massor av röda bokhyllor med lite patina vill jag ha längs väggarna i vardagsrummet. jag har ju massor av böcker som behöver plats och fler ska beställas i veckan.


sånt här sitter jag och googler och suktare efter en helt vanlig söndag i juni.

No comments:

Post a Comment