Wednesday, June 01, 2011

Första dagen at wörk

det fick bra. över förväntan. det visade sig att jag får betalt för bredvidgång, plus i kanten. och billig mat, om jag vill. men jag tar med mig själv, så jag vet vad jag äter.

mitt schema är kanon. storhelg, långhelg, korthelg och nästan bara kvällar. det är bra pengar det (finns det dåliga pengar?). dock är arbetstiderna tråkiga på ett vis. idag exempelvis, jag körde hemifrån klockan 13.00, kiddot sover när jag kommer hem vid 22, imorgon går jag upp 5.45, kiddot sover. det känns som oändligt många timmar man missar, men det är bara för att det är i ett sträck. åtta timmar är ju normalt.

plus i kanten med jobb inom vården är dock människorna. arbetskamraterna! dom boende! alla. att få höra vilket praktexemplar man är (ordaggrant sades det så om mig) är ju inget som känns särskilt hemskt. tvärtom.

men nej, klockan står på för jävla tidigt och jag är ovan vid jobb på riktigt, så nu lämnar jag in för idag.

ciao! (eller nåt)

No comments:

Post a Comment