Saturday, June 04, 2011

Jag hade helt glömt bort..

hur det är att vara inne i vikariesvängen. så fort man börjar jobba är man enormt eftertraktad. tiderna i stort sätt kastas efter en. man glömmer bort vilken veckodag det är för man jobbar så ofta att helgen kan infalla vilken dag som helst. eller ställas in. men jag klagar inte. det är skönt att vara eftertraktad. det är skönt att veta att det kommer in pengar på kontot i slutet av varje månad. och jag har ju tur. jag jobbar på ett underbart ställe. med underbara människor. så det känns bra.

jag måste bara tänka på att man får lov att tacka nej till tider om man inte kan. eller om det blir för mycket. att ställa upp är visst viktigt. och pengar. men ingenting är så viktigt i långa loppet som ens hälsa.

nu ska jag lyssna på grannens förfest sådär lite i utkanten av mitt medvetande och titta på parenthood.

och fundera på om jag ska trycka en glass till i nyllet. man lever ju bara en gång, right.

No comments:

Post a Comment