Thursday, July 14, 2011

dagens i-lands problem

ca 15 meter från vår port säljer dom nybakade munkar. varma, flottiga, sockrade munkar. och andra munkar, med gojs i. och munkar med gojs på. typ alla sorters munkar man kan tänka sig. jag är sjukt sugen på munkar till lunch.

problemet är att det ösregnar ut. verkligen vräker ner och sambon sover. att packa in mig och le kid i regnkläder vi inte äger och traska ner bland allt det blöta lockar inte lika mycket som munkarna om man säger så. dessutom har jag ont om lösa pengar i plånkan och närmsta bankomat ligger 200 meter hemifrån, ännu mindre lockande.

tror ni man kan ringa ner och be dom komma upp med ett dussin? typ gratis? eller mot kortbetalning. jag har kort.

eller så får jag försöka bjuda någon bekant på kaffe, mot att dom tar med sig munkar. det är ju en win-win situation, eller?

No comments:

Post a Comment