Friday, July 15, 2011

sjöbomarknad

vi begav oss till marknaden, trots vädret. eller kanske för att trotsa regnet. vi packade in oss, farmor, r och vagnen i bilen och begav oss. vi tog en parkering i utkanten och bjöd oss själva på lite vardagsmotion och ungefär då, på den 10 minuter långa promenaden ner mot stånden, kom jag på att jag glömt min jacka hemma. någon regnjacka äger jag inte, men skinnjackan hade ju skyddat mot en hel del väta.

vi gick radda upp och radda ner med knalla som sålde allsköns skit. och mat. massor av mat. vi åt langos (tyvärr riktigt äckliga sådana) churros med kanelsocker och mjukglass (snacks from heaven, i tell you) lite pizza, en och annan munk och så avslutade vi med gelatto. som smakade som gelatto ska. underbart. ville ta den vagnen och stoppa ner i fickan och ta med mig hem, alternativt tvinga dom att strata upp en liten gelattobar i stan.

så i tre-fyra timmar gick vi runt på marknaden i regnväder som skiftade mellan dugg och ösregn, utan paraply eller regnställ, vilket var ganska dumt. bara le kid hade vettig utstyrsel, vattenavstötande softshell jacka och regnskydd på vagnen.

några bilder blev det inte, jag drar varken fram kameran eller ajfånen i byusväder, tänk om dom drar till sig fukt och blir totalförstörda, jag är extremt rädd om mina ägodelar, eller nåt. ocd kan man kalla det om man vill. men ni missade inget. förutom en massa mat kom vi hem med sammanlagt en vildsvinskorv (sambons) och tre foppatoffel dekaler (till kiddot i form av den odräglige gula svampen. armbandet med fina stenar och en trollslända som jag siktat in mig på i början av marknaden var givetvis slut när vi kom tillbaka så jag fick ingenting med mig hem, jag blev bara fet. -are.

No comments:

Post a Comment