Sunday, July 03, 2011

söndag miss i nassen

rattade hem till mamma i morse med bullar. missade frukost på grund av brist på yoghurt i kylen. skrev upp det på handlelistan och tog sedan kiddot vid handen och handlade bullar. kom fram och mös med bebis och skulle precis äta bulle när det blev bestämt att vi skulle till syster ysters ex lägenhet och hämta hem allt hon flyttat dit. och packa ner det. springa i trappor och lasta in i bilarna.

halv fyra hade jag fortfarande inte fått någon frukost, men fick istället krabburgare på donken. det var tur, ett anfall som platsat i världshistorien var nära stundande. hem till mamma och packa ut allt ur bilarna och in i huset. mysa med bebis och baka en sockerkaka (som jag inte ens hann smaka på, vilket helgon till syster jag är ibland), fick med mig en matta hem, tröstade litet kiddo hela vägen i bilen, rasande ledsen för att han inte fick köra "motocyklen" och sen natta honom.

kom på att jag inte hunnit plugga alls idag, så jag fick svänga ihop ett par sidor desperat innan vi plöjde igenom fyra avsnitt av supernatural.

är ganska imponerad över min prestation idag och ber att arbetsfliten håller i sig till imorgon.

nu; sova som om det inte fanns någon morgondag.

No comments:

Post a Comment