Monday, May 28, 2012

Weekly workout v.21

Tiden bara springer iväg. Ännu en vecka avklarad och träningsmässigt har den varit helt perfekt. Träningsvärken har varit massiv och jag kan nästan kännu hur jag blivit starkare och uthålligare. Den känslan alltså. Känner mig lite som en feminin version av Atlas (ni vet han den där stackaren som tvingas dra runt med jorden på ryggen).

Måndag: SPIN/CORE á 60 min + 2x PROMENIX á 2 km

Tisdag: PROMENIX á 8 km

Onsdag: STYRKA á 50 min (Planka på dubbla pilatesbollar 30 sekunder x3, Hopprep 50x3, Chins 8x3, Kettlebell swings 10kg 20x3, sit-ups "gung" till 10 x3, utfall 25x3)

Torsdag: SPIN/CORE á 60 min + STYRKA á 50 min (Chins 8x3, Kettelbell swings 12 kg 25x3, plankan på dubbla pilatesbollar 30 sekunder x3, pulshöjande sprints 15m fram och tillbaka x 10x3, repet 7x3, stående twist med medicinboll 5kg 50x3)

Fredag: SPIN/CORE á 60 min

Lördag: CORE á 30 min

Söndag: VILA

Veckans schema kändes grymt bra, så nu hoppas jag bara på att kunna hålla det denna veckan också. Kanske till ock med dundra på med två intervallpass också för konditionens skull.

No comments:

Post a Comment