Thursday, January 31, 2013

+5

SMHI påstår att det just nu är 5+ grader hos mig just nu och även om man förbiser det faktum att det typ blåser orkanvindar (-ish) ute och låtsas att +5 grader betyder vår så orkar jag liksom inte bry mig. Jag kisarbut genom fönstret och ser solen och enda tanken är "var fan är mina solglasögon", det liksom bränner i ögonen. 

Så istället har jag virat in mig i min (fusk) björnfäll och ligger och försöker hypnotisera smulorna på köksgolvet att liksom sopa upp sig själva. För jag har redan dammsugit en gång idag. Men sen bakade jag och kiddot kakor. Och sen åt vi dom kakorna och det är således därför det känns som en sandstrand under fötterna om man beger sig ut i köket. Men jag orkar liksom inte dammsuga en gång till (vem ORKAR dammsuga två gånger på samma dag). 

Och nu har jag liksom lyckats glömma vad jag ville ha sagt. Kanske var det att det är +5 grader och nästan vår. 

(Och här skulle det egentligen finnas en bild, men eftersom jag fick ge upp blogger appen och istället köra över safari så fattar jag inte riktigt hur jag ska få hit mina bilder. Har fixat och synat och haft mig i picasa, men bilderna från min bildström på telefonen/paddan dyker ändå inte upp. Bara gamla telefonbilder syns. Så nu är allt bara jobbigt. Vem vill blogga utan bilder jämt, menar jag?)

No comments:

Post a Comment