Wednesday, January 23, 2013

Vissa dagar får man faktiskt tycka lite extra synd om sig själv

Idag är det en sån där dag (IGEN). Man önskar att det kunde bli vår någon gång och ute är det tre decimeter snö och tusen minusgrader och man bara längtar efter lite som och fågelkvitter. Och doften av grillat och nyklippt gräs. Och att kunna ha skinnjackan på sig och slippa att ha vantar på sig jämt.

Dessutom håller mitt hår ju på att vänja sig vid balsammetoden just nu, vilket innebär att det känns som om jag har kletat in det i en hel paket lätta och sedan somnat. Fast det ser inte fullt så illa ut som det låter, men ändå! Jag ska ta passfoto idag förstår ni och det passet kommer att vara i fem (5!) år. Jag kan ju för farao inte ha ett passfoto i fem år där det ser ut som om jag inte har duschat alls denna sidan jul!

Och så har jag en jättestor torrspricka i mungipan som gör ont och som inte vill läka och imorgon ska jag till tandläkaren igen. Det vet ni ju vad det betyder, "gapa stort" + bedövning (ont, ont, ont!). Och inte ens ett klistermärke får man efteråt.


Så ja, jag kan inte hjälpa att jag tycker lite synd om mig själv idag.


I blog with BE Write

No comments:

Post a Comment