Saturday, January 19, 2013

Hej bloggen!

Idag är det lördag. Det har snöat ymnigt hela dagen. Vi drack kiwi/persika/spenat smoothie och åt bullar till frukost. Sen frågade vi kiddot om han inte ville ut och åka pulka. Det ville han inte. Det var minsann skittråkigt att åka pulka. Jag har fördrivit förmiddagen med att tvätta håret med bara balsam för första gången (förvånade rent resultat, måste bara gnugga, gnugga, gnugga lite mera), på allvar övervägt att använda kakao som torrschampo i mitt hår (mitt torrschampo är nämligen sorgligt nog inte no poo, men kakao är och fungerar enligt kommentarer på nätet superfint. Och så luktar man chokladboll) och läst ut "sju jävligt långa dagar" som för övrigt visade sig vara en sjukt bra bok.

Sen åt vi vegetarisk lasagne med fetaost och soltorkade tomater (smaskens), såg "hotell transylvanien" med kiddot. Älskar animerade filmer och denna gjorde oss verkligen inte besviken. Vi intalar oss själva att vi ser dom för kiddot, men det är såå inte sant! Åt bisarra mängder ostbågar också. Och center. När jag packade undan godiset efter filmen frågade kiddot om festen var slut nu. 
Men nej, mamma är bara sprängmätt och kan inte äta mer.
Nähä, men det kan jag, svarar ungen och piper tillbaka in i vardagsrummet. Varsågod! Ät på. Det är bara lördag en dag i veckan.

Nu ligger jag i ryggläge i sängen och känner hur liksom orken har tagit slut. Funderar på om jag ska ladda ner någon ny bok till TOADEN eller om jag bara ska släcka lampan och somna. Men så inser jag att jag inte är pensionär än och därför borde vara vaken längre än till kvart över sju en lördagkväll. Så jag kommer att gå och borsta tänderna och ladda ner en ny bak och ligga och mulitaska den och mina spelappar långt över midnatt.

Who am I kidding? Jag kommer att borsta tänderna, lägga mig med TOADEN i sängen, läsa tre sidor och spela lite sporadiskt och somna före min fyraåring ikväll IGEN. Det där med om det är helg eller inte, det spelar liksom ingen som helst roll längre.


I blog with BE Write

No comments:

Post a Comment