Thursday, March 22, 2012

Älskade vår; eller hur man får ro i kropp och sinne.


Att sitta ute på balkongen och svettas av solen med jord under naglarna och känna doften av vår är total lycka. Två små magnoliaträd och ett körsbärsträd har fått flytta hem och förgylla min samling växter på balkongen. Denna gången tänkte jag till lite extra. Jag har kännt mig lite vilsen och då är det fullt tillåtet att ta till allt man kan tro på oavsett om det är Gud allsmäktige eller en pinne i skogen.

Så om du tycker att det här med själen, anden, healing, karma och chakran är humbug föreslår jag att du slutar läsa nu och återkommer när nästa inlägg publiceras.

Det är nämligen såhär att de växter, färger och ting vi omger oss av är lika viktiga för oss som de människor vi har i våra liv. Magnolians blommor till exempel symboliserar den vackra kvinnan och man kan ju aldrig få för mycket vackert i sitt liv. Magnolians doft hjälper oss att öppna upp våra sinnen och den hjälper också till att stärka och öppna upp hjärtchakrat. Magnolian öppnar också upp för kärlek och det låter ju underbart.



Körsbärsträdets blommor symboliserar bland annat återfödelse och styrka. Också trevliga symboler att ha runt om kring sig.

Så ny återstår bara att se hur stark och vacker jag kommer att känna mig. Och fungerar det inte så har jag hela sommaren på mig att fylla balkongen med blommor och träd.

No comments:

Post a Comment