Monday, November 22, 2010

Day 1 - Introduce yourself

Andra bloggare har hakat på 30 dagars blogginspirationen, det känns vettigt att göra detsamma. Lära känna varandra lite. Mysigt.

Det börjar såhär;

Introduce yourself

Jag är 23 år gammal (blir 24 år inom de närmsta dagarna), bor ihop med Sambo och vår son Lucas som förgyller våra dagar med kärlek och utbrott (terrible twos) och en överdrivet mordisk katt som heter Hasse. Vi drömmer om hus och brottas med vardagsbestyr precis som vem som helst. Jag pluggar till usk och drömmerom ett jobb på neonatalen, men inser att jag nog kommer att hamna på ett äldreboende.

Jag läser, lyssnar på mysik och tittar på film. Jag pysslar när det finns tid och inspiration. jag drömmer om ett stort kök och en Kitchen aid.

Ibland känner jag att jag inte räcker till och är en dålig mamma, sen inser jag att jag är precis lika bra som någon annan och tänker att så länge jag ger min son kärlek, ett tak över huvudet, kläder och mat, så kan pedagogiska lekar och utveklande övningar slänga sig i väggen.

Ibland undrar jag hur livet varit om jag var en rödhårig parisienne, eller en solbränd surfare på Waikiki beach, men jag inser att jag har allt jag någonsin kan önska här, i min lilla men ack så underbara familj.


Nu hör jag nog någon som mumlar i sängen, dags att koka kaffe.

No comments:

Post a Comment