Monday, November 22, 2010

Monday

F och barnen kunde ju inte komma och mysa med oss idag och lite löst tänkte jag att kanske jag och Lucas skulle ta tåget hem till mamma och mysa med Syster istället. Men redan i morse kändes det lockande att skrota den idén. Fick knappt vara ifred på toaletten två minuter i stöten så att jag kunde duscha, så det innebär att jag fick hafsa på mig mjukdressen och sätta upp håret i världens tråkigaste knut (blött, så det ska bli intressant att se hur de ser ut vid läggdags ikväll). Så att försöka göra iordning både mig och Lucas, packa väska, planera med mat och ta oss på tåget, av tåget och hem till mamma kändes.. tja, en aning för mycket för mina höstdeprimerade nerver. Jag behöver lugn och ro, inte mer kaos.

Så vi har ätit sånt som lockat (Lucas matstrejkar, men yoggi, riskakor och risifrutti känns änå bättre än en massa godis) och myst framför Svampbob. Jag önskar att det hade varit sagor och lego, men ingenting intresserar min lille man förutom den där dumma gula svampen. Jag hoppas att det är en fas.

Vi hann svepa ihop en citronkaka innan Lucas landade för middagslur, så den och lite kaffe ska avnjutas när han vaknar.

Kanske passar vi på att tända lite ljus också och myser till det riktigt ordentligt.

No comments:

Post a Comment