Sunday, November 28, 2010

Precis gav jag mig in i en idiotisk diskussion med Sambon. Egentligen visste jag väl redan att det var obetänksamt. Jag skulle undviktit det. Men det var precis som när man kör förbi en bilolycka, man vill egenligen inte titta, men man kan inte låta bli.

Jag: Gillar du inte det där, vad heter det, Call of Duty?
Sambo: Nä (skrattar sådär som om det ju var helt uppenbart och en väldigt idiotisk fråga)
Jag: Men det är väl likadant som dom andra spelen du spelar?
Sambo: Nä, det är det inte alls.
Jag: Nähä?!
Sambo: Det jag spelar är roll spel. det andra är.. (blabla kontenta; skjutadöda.)
Jag: Så du gillar sådana spel som typ World of Warcraft då?
Sambo: Nä, det är inte samma sak.
Jag: Men det är väl rollspel?
Sambo: Ja men det finns olika typer.. (mer blabla kontentan; det beror på vilket sätt man ser "gubben")
Jag: Spela roll, rollspel som rollspel.
Sambo: (Suckar djupt ungefär som om han förökte beskriva kvantumfysik för en begåvningshandikappad.)


Han är så fruktansvärt anal när det kommer till dumma tv-spel.

No comments:

Post a Comment