Sunday, November 14, 2010

Nuet

Kameran ligger och skrotar i hyllan. Jag får dåligt samvete när jag ser den. Kanske beror det på vädret, objektivet, eller kanske fotografen, men inspirationen vilar lite.

Jag tror att det kommer att vända. Särskilt nu när bloggen vill ta plats i livet igen.

Fan.

Paus.

Detta inlägget vill sig inte. Kanske var det inte rätt att börja om. Eller så är det för att jag inte hittar rätt låt i den oändliga spotify listan. Den som känns rätt för ögonblicket just nu. Soundtracket till nuet.

Det kliar i kroppen ikväll. Det kan bero på för mycket kaffe. Eller den där inneboende klådan som slår klorna i mig ibland.

Imorgon är det lite lugnare på schemat. Kanske är liten inte riktigt på fötter än. Kanske blir det dagis och då blir det träning och att tanka ro. Kanske en tur i skogen. Kanske får kameran följa med. Kanske storstäda bokhyllan i vardagsrummet. Jag önskar mig nya, fler, bättre, andra.

Ett viktigt samtal ska ringas, men det ligger inte på min lott.

Imorgon får vi se vart vindarna bär.

No comments:

Post a Comment