Monday, August 29, 2011

mohn-dahay

ligger hemma och är sjuk idag. redan i morse fick jag ringa och sjuka mig från jobb då det kändes som om jag svalde rakblad och en litten vätte stod och stampade på min dura mater. det var tur att jag ringde tidigt, för det var fler än jag som var sjuka och dom behövde således ringa in någon för mig. lagom till 13.oo (en timme innan jag egentligen skulle kört till jobb) ungefär 10 avsnitt keeping up with the kardashians och en massa halvdant plugg senare hade halsontet gått över och kvar fanns bara vätten och en yrslig tunghetskänsla i hela kroppen. kände sjukt dåligt samvete över att jag sjukat mig och en enorm ångest över att förlora 7 timmars lön bara sådär. men det var ändå tur. att resa sig upp ur soffan var ett helt företag.

klockan 14.oo tänkte jag gå och duscha, så att jag var i lite bättre skick när det är dags att hämta kiddot. det visar sig att varvattnet bytts ut mot dess halvjunkna kusin och det går inte att duscha. jag dör. det ligger liksom ett tunt lager av virus ovanpå min hud som måste bort, asap. men inget varmvatten betyder ingen dusch. så jag får hålla tummarna att regnet tvättar av en del på väg till förskolan och sen på turen till lidl när vi ska handla en halv årskonsumption nudlar med smak av anka och kyckling. eventuellt några med grönsaker också. och räkor i frityrsmet. och sötsur sås. sån där riktig. kanske lite jordnötssås ochså och currypasta. ja, vi får helt enkelt se vad vi kommer hem med. vi kanske bör ta bilen.

asiatiskt it is anyway, det är det enda jag vill ha idag. och kanske glass. det måste man ha när man är sjuk. och choklad, fast det är jag inte sugen på.

och ipren. känner ett enormt sug efter ipren just nu.

och wiskey. wierds. jag dricker inte ens whiskey.

No comments:

Post a Comment