Saturday, August 20, 2011

oh saturday

när de fyra hektiska veckorna som innebar praktik/jobb/skola 24/7 var över lyckades jag hålla mig ledig två dagar innan det var dags igen för fyra dagars intensivt liv. jobb, skola, dagisstart och hustitt lyckades jag planera in under fyra dagar denna veckan. igår kväll när jag landade innan för dörren 22.18 var jag mer än lagom trött. däckade direkt.

dagisstarten gick över förväntan, duktiga kid. hela veckan har förflutit relativt friktionsfritt. jobbet har gått bra, jag trivs som fisken i vattnet och tycker att det känns kul att gå dit. skolan har inte varit något utöver det vanliga. en ny kurs är igång och jag hoppas kunna beta av den relativt snabbt. vill bli färdig någon gång. jag är lite trött på att vara multisysslare.


hustitten däremot gick inte som planerat. det var ett fint litet hus, med betoning på litet. alldeles för litet för oss och utan möjlighet att utöka. trädgården var i pyttigaste laget och vindstrappan glörde det omöjligt att utnyttja utrymmet däruppe. så det var lite tråkigt, men magkänslan och måttbandet sa att det inte var rätt för oss.


min fina brödrost håller på att gå sönder och kanske kan denna från dualit vara ett lämpligt tröstpris/belöning för denna veckan;







No comments:

Post a Comment