Friday, August 26, 2011

onödigt vetande

idag har jag lärt mig följande;

. man har använt toalettpapper i 1200 år och som vanligt var tydligen kineserna först med det senaste. ingen blir förvånad va? dom har ju uppfunnit andra häftiga saker som fyrverkeripjäserna liksom.

. bläckfisken (kan inte specifikt säga vilken sort, så vi håller oss till bläckfisken) lämnar inte sina ägg en enda sekund under ruvningstiden, vilket leder till att hon strax efter kläckning dör av svält. det kallar jag commitment. och väldigt, väldigt sorgligt.

. fredrik backman har också lärt mig att både förskollärare och förskolelärare är godkänd stavning enligt svenska akademien. intressant. jag brukar säga fröken, fast jag vet att det är fel. det känns mjukare liksom. som en person som är snäll och trevlig och mån om mitt barn. förskollärare låter som den där på gamla avdelningen som jag inte alls kom överrens med.

så. sammanfattningsvis har den här dagen varit full av nya lärdomar och onödigt vetande. dessutom har jag bakat värdens godaste paj, färgat håret, tvättat och tränat.

världens bästa lillasyster fyller dessutom år. det är alltså hela 19 år sedan hon kom till världen och jag önskade att vi kunde lämna tillbaka henne. nu skulle jag aldrig i livet vilja vara utan henne.

grattis på födelsedagen, älskade syster.

No comments:

Post a Comment