Sunday, August 21, 2011

off the wagon

det är inte så lättsamt i mitt huvud ikväll. lite för mycket tankar cirkulerar och lite för mycket ångest gror. kanske blev det lite släpphänt idag, det är ju helg och sen reder jag inte upp det. kanske är det så att när jag mått bra ett tag och jag har hållit mig on the wagon så måste jag oundvikligen trilla av.

tankarna i sig är hanterbara, det är känslan av att behöva göra någonting åt misstagen som håller på att knäcka mig. när det blir kaos psykiskt måste jag kompensera fysiskt. att vara stark och hantera det som maler har känts som en seger förut, ikväll känns det som ett nederlag.

hade jag kunnat, hade jag snörat skorna och jagat iväg demonerna, men nuligger le kid och sussar sött och sambon är på jobbet.

kanske är det ångesten som har gjort att jag inte kunnat sova om nätterna. ibland kan det vara svårt att känna igen en gammal bekant vid första anblick, kanske har han/hon förändrats en aning, kanske behöver man fem minuter för att placera honom/henne. kanske är det min gamle kompanjon som är här åter.

jag är inte ororlig för att trilla tillbaka i gamla hjulspår och rent fysiskt kompensera för misstagen så som jag skulle gjort förut. jag har kommit därifrån och det gör jag aldrig om. det svåra är inte att hålla sig ifrån det, det svåra är att hantera att jag inte har något verktyg för att ge det utlopp längre.

jag behöver nya verktyg.

No comments:

Post a Comment