Wednesday, February 01, 2012

att känna sig lite rastlös.

Den där lite rastlösa känslan som har bott i kroppen den senaste veckan fick lite att sysselsätta sig med idag. Förutom det allmänna pysslandet - byta ut alla tusentrettiotre värmeljusen i lägenheten, vattna blommorna och vika tvätt satte jag igång och rensa ut i kiddots garderob. Den som var smockfull med kläder men ingenting som passade ordentligt. Trots att han fick en hel hög med kläder i julklapp var mycket av detta för stort än och det gamla för litet. Han har liksom hamnat mellan de storlekarna vi har. Så måste vi fixa lite nytt åt honom. Mest var det väl byxor som fattades. Hälften drunknar han i och i hälften ser han ut som Urkel (minns ni honom?) minus hängslena. Så jag antar att vi får beställa lite nytt åt honom ikväll. Att gå med rumpan bar nu när vintern har kommit känns inte särskilt snällt.

Kanske en pyjamas också. Han äger nämligen ingen. Stackars barn. Hittade en jättefin på brittiska amazon med Bärgarn på (nya favoriten, Blixten McQueen kan slänga sig i väggen. Jag håller med. Bärgarn är så mycket gulligare.) men dom skickade inte hit. Typiskt.

Nåväl, nu ska jag sluta babbla om barngarderober och börja samla ihop mig för en promenad mot förskolan i yrsnö. Skitkul. Var det inte dax för vår nu liksom?

No comments:

Post a Comment