Wednesday, February 08, 2012

Projekt - eller sånt som tar en jävla tid.

Det här med att ta före-bilder. Jag är ganska dålig på det. Projekten här hemma ligger länge (veckor/månader/år) och ändå kommer jag inte på att ta före-bilder förrän jag har hunnit börja på dom. Det är väldigt dåligt.


Just nu är det soffbordet som ska få piff. Katten har använt två av benen som klösbräda så det är uppspacklat på bilderna. Fick slänga på ett extra lager för att jämna ut i morse, så nu väntar jag på att 1mm/tim ska torka. Knopparna på lådorna har varit i ganska kasst skick, så dom ska bytas ut. Bordskivan och eventuellt lådfronterna ska mörkbetsas och stommen ska vitmålas. Men som sagt, just nu väntar jag på att kunna börja gå på spackelresterna med sandpappret.

Så fram till dess sätter jag igång bästaste spotifylistan, dricker ingefärsvatten och njuter av att hela vardagsrummet luktar Harvest Moon. Lite som om lakrits och kanel hade gift sig och fått barn. Mums.

Vad hittar ni på idag?

No comments:

Post a Comment