Sunday, February 19, 2012

Zuuumba!

Jag är frälst. Har nyss varit och skakat rumpa på mitt fjärde pass och jag älskar det. ÄLSKAR! Det tog två gånger innan jag fattade var jag skulle göra av fötterna (det händer fortfarande att jag står där alldeles clueless och flinar som ett fån) men man kommer in i det så snabbt. Sen är man liksom biten. Svetten rinner och pulsen är hög men det är så kul och musiken liksom lyfter en så mycket att man inte märker att man tränar. 50 minuter känns som ingenting.

Jag ger nu upp löpningen. Finns ingen anledning till att jag ska tvinga mig själv och min kropp att göra något som vi verkligen avskyr bara för att må bättre efteråt. Inte när det finns träningspass som är lika kul som en fredagkväll ute på något trevligt dansställe (ok, bortsätt från att jag lät som om jag var 60 bast där. Vad kallas det egentligen? På krogen dricker man och snackar skit och disco dog ut på åttiotalet, right?)

Så imorgon är det dags att snöra skorna igen och älska rytmen.

ZZUUMBAAA!

No comments:

Post a Comment