Tuesday, May 31, 2011

Det där med tidiga morgnar..

.. det är inte riktigt min grej. men sen man blev förälder är det ju något man bara har fått se till att vänja sig vid. även om vi har tur som har ett kiddo som oftast sover till klockan 7. föräldralyx har jag förstått.

i alla fall har klockan inte ens hunnit slå åtta och redan sitter jag men näsan långt in i datorn och skriver arbete. och fundera på vad vi ska hitta på idag. soligt och fint ute. ska vi gå och köpa en ordentlig fotboll? mysa lite på gräsmattan? handla picnick? tillbaka till skolarbetet som måste skrivas, men som jag inte fattar och som är så jobbigt. undrar om växterna på balkongen inte är i behov av lite vatten? kanske skulle jag slipa färdigt soffbordet idag, gillar inte projekt som bara ligger? koncentrerar mig på jobbiga lagar. två meningar till.

jag ger upp. solen skiner. kiddot och sambon har semester, let's roll!

No comments:

Post a Comment