Friday, May 20, 2011

oh, so it's friday



så var det fredag igen. vad som händer har jag ingen aning om. tänker försöka pricka in en loppis. och kanske passa på att tanka nu när bensinen är billig(are!).



annars gör jag inte så mycket. försöker skriva en uppsats om möte med dementa som går sådär och drömmer mig bort bland fina gamla, udda, tekoppar.


sådana som man ska vårda och som har en massa historia och minnen. sådana som någon gammal släkting en gång fått i lysningspresent måhända.


coch gamla hus. sådana som ser slitna och älskade ut. som har hyst många lyckliga familjer. hus som har gamla trägolv och spröjsade fönster. fönsterluckor och charm. högt i tak och stenlagt hallgolv. en mysig vinskupa med mycket ljus.





ett sånt hus som jag älskar, men som vi aldrig kommer att bo i.



och nu känner jag att jag akut måste återgå till skolarbetet.

No comments:

Post a Comment