Sunday, May 15, 2011

kind of lame sunday

i morse när vi hade gått upp och slagit oss till ro i soffan blev jag akut loppis sugen. sen kom jag på att just den loppisen jag tänkte på var igår. min besvikelse var total.

sen ringde min bästaste vän F och tänkte höra om hon och barnen kunde komma hit och leka. underbart. kiddot blev förtjust. vi plockade undan lite och tog fram bullar, sen får jag ett sms att hennes äldsta (kiddots bastaste vän) kräker. dom kan inte komma. kiddot blir superledsen och jag blev superledsen. men det är ju sådant som händer och vi får helt enkelt skjuta på det till en annan dag.

men vad ska man då göra, när man är loppissugen och på lekhumör? och pysselsugen och förändringslängtande? när man helst av allt vill dra fram symaskinen eller färgburken och starta världens maffigaste projekt?

jo, man får nöja sig med att baka kakor. och kanske frosta av frysen och städa ur kylen och damsuga och torka golv och längta, längta, längta efter hus.

No comments:

Post a Comment