Wednesday, May 25, 2011

weary wednesday

denna dagen blir det till att stoppa näsan långt ner i böckerna. måste få färdigt så mycket som möjligt innan sommarjobbet börjar och studierna blir dubbelt upp. lagar och skit står mig upp i halsen just för tillfället och det ska bli så skönt när det äntligen är över.

efter lunch är det dessutom dags för utvecklingssamtal på dagis. det har jag bävat för ett tag. trivs inte med kiddots kontaktperson, men jag har varit för konflikträdd för att be att få byta. konstigt vad feg man kan vara ibland. hade i alla fall tänkt dra med sambon som moraliskt stöd, men hon har lagt mötet så tidigt att han fortfarande sover efter jobb.

men jag har lovat mig själv att tuffa till mig och ta mig igenom det. sen går vi hem, kiddot och jag och slänger oss på soffan och myser. kanske bakar vi en sockerkaka. eller köper en glass.

No comments:

Post a Comment