Thursday, September 15, 2011

det är lite panik på gång här.

det är lite rastlöst här hemma just nu. skolan är slut om - 5 veckor och jag vet inte vart jag ska ta vägen sen. le kid fyller tre och samtidigt som det är så härligt att se sin lille kille växa upp så känns det lite sorgligt att tiden går så jäkla fort. det känns som om man bara hinner blinka så har ett år gått. jag hann knappt andas så var sommaren över och hösten här. jag har inte hunnit förbereda med höstjacka, kängor, värmeljus, nya plädar, koftor och en ny big ass temugg. jag har inte hunnit med. det går för fort. snart är vintern här och vi pulsar genom metervis med snö och fryser häcken av oss hemma i soffan och skrapar rutorna p-å   i-n-s-i-d-a-n!

så tar vi och djupandas i papperspåsen ett tag.

sådär. anywho. när jag blir sådär uppjagad behöver jag atomatiskt förändring. typ asap. och shopping. ofta är det håret som drabbas av förändringen. men jag vet att om jag klipper lugg så ångrar jag mig. klipper jag det kort så ångrar jag mig, färgar jag det blont eller svart så ångrar jag mig. kvar har vi allså bara två alternativ. antingen behåller jag det röda och försöker boosta det lite, eller så färgar jag det brunt. det är ju fint på hösten liksom.

men så är jag lite velig. sådär som jag kan vara. typ hela tiden.

och vad jag ville ha sagt med detta inlägget det vet jag inte. ni förstår, jag sitter och lyssnar på melissa horn och känner mig lite sådär tokigt ambivalent som jag gör ibland. det är liksom lite mycket stress i den här kroppen just nu. jag hade verkligen behövt den där shoppingturen. och ett paket hårfärg. och tusen snusklubbor och kanske aningen mindre kaffe än den mängd jag har hällt i mig idag.  

No comments:

Post a Comment