Wednesday, September 21, 2011

det här med böcker, bibliotek, post och kanske, kanske inte.

sitter och väntar på mail från biblioteket. det visade sig nämligen att jag hade fått tag i fel kurslitteratur till min nuvarande kurs. dom första två dagarna har det gått relativt smärtfritt att hanka sig fram med den boken jag hade, men nu (dag tre) börjar den relevanta informationen sina. redan i måndags var jag inne på biblioteket och fjärrlånade den. från malmö. jag frågade hur lång tid det borde ta. inte längre tid än normal postgång menade bibliotekarien. om dom verkligen har den inne, det står att dom har det, men man vet aldrig.

problemet är att boken bara finns i malmö.

det innebär att jag sitter här och ser på dåliga serier och bara väntar på ett mail om en bok som jag måste ha, men som bara eventuellt, förhoppningsvis dyker upp. jag håller ju verkligen mina tummar. men det känns som om risken att jag är körd är överhångande.

jag kan ju alltid fjärrlåna igen om boken inte skulle komma. och vänta ytterligare en vecka och bli underkänd i kursen. absolut kan jag göra det.

0 nya mail

*bankar frustrerat huvudet i väggen*

No comments:

Post a Comment