Monday, September 19, 2011

en sån där crappy måndag

önskar nästan att jag hade varit en sån där dåligt mående brud i usa som bara packar väskan, sätter sig i bilen och kör. som landar långt hemmifrån och börjar om på nytt. bytar namn. det förflutna suddas ut. hon kan vara precis vem hon vill när ingen vet vem hon är.


stereon är laddad med bra musik och tankarna maler gammalt skit med länge passerat bäst-före-datum och jag kan inte få någon ro. stressen sätter sig i hela kroppen och jag kan inte andas och det känns som om huvudet ska explodera. men man kan inte göra så, bara dra. och jag vill ju inte det. jag vill bara få ett rejält försprång från tankarna som klibbar sig fast som äcklig dagen-efter-svett på min rygg.

men det enda stället jag kände att jag ville köra till (förutom hem, vilken bra runaway jag är liksom) var storstaden och längtan efter shopping. och så insåg jag att det gick inte för sig idag, jag måste plugga. måste få någonting gjort för sen måste det fikas i veckan och kanske måste jag jobba och så var stressen där igen. blandad med tankarna som näslat sig fast. 

jag behöver nya boots. kaffe. och bara få ventilera.  

No comments:

Post a Comment