Thursday, September 22, 2011

typ pippi fast inte alls.

i samma sekund som blonderingen åkte i skapades en klump i magen stor som en sån där svettluktande medicinboll dom hade på gympan i skolan (fast egentligen började den dyka upp redan på coop, när jag stod där med svettfuktiga händer och tänkte att shit, nu fördärvar jag håret helt, precis när det äntligen återhämtat sig efter att gå från svart - blont - brunt - graviditet - rött - ammning  - blont - brunt - redish.) håret var nog aningen för funktigt. hur man handdukstorkar ett genomslköljt hår känns ju ganska individuellt, så blonderingen tog inte så mycket. lite ljusare blev det och helt ok. i alla fall när jag tittar mig själv i spegeln såhär på morgonkvisten, utan fason på rufset och ´med ansiktet fullt av finnar och blekhet och mörka påsar i stil med dom där extra stora sooppåsarna man kan köpa på byggmax.


eftersom resultatet verkade bli ok, så avvaktar jag den röda färgen tills jag har tvättat det ett par gånger och varit ute lite och liksom känt på det. dessutom har jag inte tid idag. kiddot ska till tandis och jag ska fortsätta hoppas att studielitteraturen dyker upp på biblioteket idag så att i alla fall pluggångesten kan släppa.


men nu känns det eventuellt som frukost, eh?

No comments:

Post a Comment