Thursday, September 15, 2011

historien om att göra upp planer när man har barn.

igår var det meningen att jag skulle gjort någonting för mig själv. haft lite tid för mig själv, slösat lite pengar, unnat mig efter denna sommaren som varit ganska kämpig och regning och ful. och jag skulle köra själv, för att det skulle stärka mig. jag skulle känna mig stolt och självständig.

sen blev kiddot dålig. kräkhostan kom tillbaka och jag fick vara hemma och pyssla om honom. mysa och titta på den tråkigaste tvättsvampen i världen och äta sockerkaka like there was no tomorrow. tänkte att jag kör imorgon istället.

men idag är det imorgon och en ledsen kille ville inte alls bli lämnad. han var nog inte riktigt på humör. och rutinerna blev fel kom jag på när jag gick hem med tårar i ögonen. så kanske ringer dom och jag får hämta tidigare och då går det inte att åka hemifrån.

så istället sitter jag själv här hemma och gör vad jag brukar. tänker och försöker få nåt gjort. nästa vecka ska det i alla fall bli av.

jag är lätt värd massor av treggins/leggins/jeggins/jeans/andra byxor och toppar/linnen/snyggt skit och varma mysiga koftor och boots och färglada nagellack och en ny gigantostor handväska. jag är lätt värd.

så, någon som är sugen på en dejt nästa vecka? jag lovar take away kaffe (the good kind) och massiv shopping.

No comments:

Post a Comment