Saturday, December 10, 2011

wishlist; christmas edition



här kommer en ny lista med mer stuff som hade förgyllt min tillvaro. tomten, watch carefully, ok?

. leopardmönstrad scarf från h&m för 99:-

. svarta gummistövlar från hunter. måste dock inte nödvändigtvis vara hunter, det får gärna vara en billig variant. jag är ju inte helt märkesfixerad, det är modellen som är det viktiga.

. böcker, böcker och mer böcker! IKEA - the book av staffan bengtsson; 325:-, 2 systrars söta av lisa eisenman och monica eisenman 192:-, vilken bok som helst av leila lindholm och alla böckerna i serien bilderboksretro från ca 125:- styck.

. knästrumpor från h&m 79.90. bra att ha på fötterna i vår ruggiga lägenhet. golven tycks aldrig bli varma här. detsamma gäller inneskorna som också kommer från h&m priset är enligt hemsidan 99:-, men eftersom rean pågår för fullt på hemsidan kanske priset är missledande.

. en gul handväska. helst med plats för datorn. ett + om också kameran kan hänga med på ett hörn. denna kommer från cubus och kostar 299 riksdaler, men någon annan gul väska går också bra. låsbara innerfack och ytterfack uppskattas.

. en ipad. ok, jag vet, men man kan väl få önska, va? kostar typ ett par tusen för mycket

. nya glasögon. typ dessa från salming. finns på lensway för 799:-. känner mig en aning som en papegoja, men återigen, det är inte märket eller priset som spelar någon roll, det är modellen.

. läppbalsam från the body shop i julens doft candied ginger (sen jag började dricka ingefärsvatten har jag blivit alldeles tokig i allt som stavas just i n g e f ä r a. läppbalsamet kostar 65:-

. pläd från hemtex (699:-) i vargimitation. antar att jag har tittat för mycket på game of thrones för jag har blivit alldeles vargfrälst. eller så är det lovis vaggvisa (ronja rövardotter) som spökar. vargpäls är ju så vacker. vackrast är den ju självklart p å vargen, men fuskpäls är ju toppen.

det var allt för denna gången, tomten. puss, hej!





No comments:

Post a Comment