Saturday, December 31, 2011

new years eve.

nyss kom vi hem från nyårsmiddag hemma hos familjen. vi bestämde att bara fira lite sådär casual i år. mammas hund är extremt skotträdd så dom vill inte lämna honom, kiddot är fortfarande liten, syrran har liten och jag, jag börjar det nya året med storhelgsersättning fem timmar på jobb. så därför är det en lugn afton här på eaststreet. just nu sitter jag i toltalt matkoma och känner hur illa jag mår över mig själv och hur jävla onödig den där skålen ris ala malta var. lyssnar på sådan där musik som antingen kan få en att må super toppen eller att känna sig jävligt låg, beroende på humör och tänker tillbaka på året som gått. så snabbt, så fullt av händelser. så egentligen känner jag att en liten sammanfattning är på sin plats. men det där med sammanfattningar, det är så himla svårt och jag vägrar att kopiera samma tradiga lista som så många andra kör på.

så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.

. jag tog äntligen mitt körkort. vilken frihet. mindre kul är bensinräkningar och skatt + försäkring på rishögen.


. vi for till österrrike. jag skulle lära mig åka snowboard, men jag var för rädd och stel och läraren var r e n t för snygg = svårt att koncentrera sig vilket resulterade i ett trasigt knä fyra timmar in på första dagen. men vädret var underbart, maten fantastisk och sällskapet så fint. så all in all - underbar resa.

. vi hade en fin vår. varmt och skönt och man trodde att sommaren skulle bli underbar. underbart är kort som det heter. vi fick höst från juni - december.

. jag blev moster till finaste lilla keya. så mild och fin. nu är hon sex månader och att hon ler och vill pussas varje gång vi ses gör att mosterhjärtat smälter som om hon vore min egen.




. mitt eget kid, han fyllde tre och med det matvägran och trots hela hösten. min älskade unge som är så fin kan också vara ett sånt fruktansvärt vrålmonster att jag ibland önskar att man kunde reklamera.

. jag hittade drömjobbet. visserligen bara timvik, men bra jobb är det ont om, så det känns som en win.

. jag blev färdig undersköterska. äntligen. fantastiskt. och jag fyllde 25. bara framgångar och grattis till mig hela året. jag är ganska bra egentligen.

så mycket annat har hänt, men det är mest tråkigheter, som jag inte orkar tänka på. jag har säkert glömt en och annan fin sak också, men det är sånt som händer.

nyårslöfte då? tja kanske. jag är ju rökfri sen två år tillbaka och körkortet har jag ju tagit så några löften behövs kanske inte. däremot finns det några saker jag önskar att 2012 har med sig.

. jag önskar ett fint och alldeles lagom stort hus. lantkök och härliga råa tegelväggar och stora fönster och en lummig trädgård med ljusslingor och plats för söndagsmiddag med hela familjen. ja ni vet. mitt drömhus.

. ett mer fast arbete. med regelbunden lön.

. fortsatt lycka och kärlek. frid för mina kära. och för mig själv. jag önskar att jag kunde släppa hetsen och vara snäll mot mig själv. vara nöjd med mig själv som jag är. lära mig att jag duger som jag är.

så, gott nytt år på er allesammans. vi hörs igen 2012.

No comments:

Post a Comment