Saturday, December 31, 2011

det här med nyår.

det här med att det är nyårsafton idag och mitt hår ser ut som en blandning mellan cousin it och valfritt penntroll minus de golliga färgerna. jag känner att på sin höjd orkar jag duscha, måla naglarna och sminka över stressblemmorna i ansiktet, men att klämma in mig i en klänning när mjukis/pyjamas/tränings(vilket skämt)byxorna är mycket skönare? i'm not feeling it.

dessutom är det jag som börjar klockan sju imorgon bitti och det känns därför mycket mer frestande att ligga under täcket och snarka på tolvslaget än att stå ute och frysa häcken av sig medans man glor på kemikalier uppe på himlen.

känner mig micket tråkig.

men jag hoppas att ni får en underbar nyår med mycket glädje och minimalt med tårar. jag hoppas att ni känner er vackra och starka i era fina klänningar (eller byxor) att ni äter gott och kan njuta. jag hoppas att ni håller nyårslöftena på en lagom nivå så att ni slipper att starta det nya året med stress.

jag hoppas att det nya året blir ett fint år för er. jag hoppas att ni hittar jobbet som gör er tillfreds och förhållandet som gör er lycklig (om det är vad ni vill och om det inte redan är det ni har). jag hoppas att ni får gott om tid att resa, att uppleva och älska livet och varandra.

jag önskar er ett riktigt gott nytt år!



No comments:

Post a Comment