Saturday, December 17, 2011

jag är en levande katastrof.

oh my god, jag är helt hopplös. jag skyller på allt för många år med en students ekande tomma plånbok, men egentligen finns det ingen ursäkt. jag hatar att lägga pengar på sådant som inte syns, men som man måste ha. jag snålar när jag ska köpa underkläder och passar på när det är rea eller köper i flerpack, inte konstigt att man sällan känner sig sexig. jag tror inte ens att jag äger ett matchande set, jag ska vara glad om överdelen ens har samma färg som underdelen.

men det värsta är att jag är exakt lika snål med smink. jag behöver ny mascara, men intalar mig själv att klumpar, det är ju bara extra volym. foundationen jag har är värdelös, men jag låtsas som att jag inte ser ut som en bagare i fejjan och rouge, det har jag inget, jag kör på sommarens dassiga solpuder (det värsta är att det inte ens är från sommaren som var.) egentligen skulle jag utöver detta behöva en consealer och lite pennor, något shysst läppgunk och lite fräsha borstar. men jag är så snål och det tar emot så att unna mig det. varför?

det måste finnas någon sorts stödgrupp för det här. hjälp? please?

No comments:

Post a Comment