Thursday, October 20, 2011

the hard wörking woman

nu när jag gått ut skolan och inte räknas som studerande längre, kan jag räkna mig till den växande skaran arbetslösa människor i sverige. trots det har jag ju tur och har timvik, men helt ärligt så går det ju inte att överleva på 40 something timmar i månaden. i alla fall så innebär detta att kiddot bara är på dagis 15 timmar i veckan, för att leka med andra barn och delta i aktiviteter och så. det innebär också att han är ledig torsdag eftermiddag till tisdag morgon. lyx. det innebär också att jag oftast är ledig så vi har numera långhelger med massa mys framför oss.

men så kan det bli som denna helgen när man bilr inringd på jobb. lördag 12.30-22.00, söndag 12.30-21.30 och måndag 7.00-14.00. eftersom sambon alltid jobbar knasiga nattpass innebär det lite panik och t i d i g a morgnar på dagis. men vi löste det genom att våldgästa mormor/moffe/moster/keyafisen i helgen. så efter ett par timmars lek med kompisar imorgon rattar vi till stan och myser. detta innebär lyx som färdiglagad mat (gjord av någon annan än mig), badkar och lån av liten, liten bil.

dessutom betyder det systermys med grey's, big bang theory och vad helst mer vi kan skramla fram. det är kärlek.

låter toppen tycker jag.

No comments:

Post a Comment